תהליך העבודה

התהליך שלנו לבניית מותג

הגדרת הבעיה

בשלב זה אנו לומדים להכיר את המותג, מקלפים בתשומת לב את השכבות החיצוניות, עד שאנו חושפים את העיקר ומגיעים היישר אל מהות הזהות שלו.

בדרך, אנו בוחנים את מכלול הקשרים שלו עם הלקוחות, לומדים את הציפיות שלהם ואוספים נתונים אודות המתחרים, תנאי השוק ופרופיל המותג באמצעות מחקרים מסוגים שונים.

התהליך שלנו לבניית מותג

הגדרת הפתרון – פיתוח אסטרטגיית המותג

אחרי שאנו לומדים להכיר את החברה/המותג מכל הכיוונים, "עד היסוד", זהו השלב בו אנו בונים את זהות המותג מתוך לב ליבה של מהות הארגון שלך, יוצרים ומנסחים את שפת המותג, ומגדירים את התוכניות האסטרטגיות והטקטיות הנדרשות. בשלב זה אנו מגדירים את ההבטחה המרכזית שלך ללקוח ואת התועלת הנתפסת ממנה. ההבטחה שלך צריכה לענות על שלוש דרישות:

1. זו צריכה להיות תועלת שהלקוח מאוד רוצה
2. הוא צריך להאמין שאתה מסוגל לספק את התועלת הזו
3. התועלת צריכה להיות בלעדית לך

כדי ליצור לך בידול אמיתי ונכסף אנחנו מנסים למצוא תועלת אשר אינה בתחום הליבה של החברה או המותג, תועלת שקשה לחקות, תועלת שתייצר לך בידול אמיתי.

התהליך שלנו לבניית מותג

פיתוח שפת המותג – התאמת הפתרון לאתגר

בשלב זה אנו מתרגמים את האסטרטגיה שפותחה כדי להשיג "מראה ותחושה" (Look & Feel) נכונים למותג. בשלב זה אנחנו מגדירים את הנקודות בהן יש להתמקד בנוגע לחוויה הרצויה עבור הלקוח ומכינים את כל כלי המיתוג.

מותג הינו הציפייה של הצרכן לתועלת או לחוויה ייחודית והוא הופך לכזה רק כאשר קיימת הציפייה הזו. במידה והציפייה הזו יחודית לך הרי שהמותג הינו מותג חזק אשר סוחף אחריו נאמנים.

פיתוח השפה המותגית חייב להיות מותאם לעולם "השיווקי" החדש בו אנחנו חיים- שינויים יומיומיים ברצונות הצרכנים כאשר כל "יתרון" שפיתחנו מועמד "להחלפה" ליתרון טוב יותר בטווח קצר ומיידי.

התהליך שלנו לבניית מותג

יישום – פיתרון האתגר

זהו השלב בו אנו מיישמים את האסטרטגיה ומשיקים את המותג על פי לוח הזמנים שנקבע.

התהליך שלנו לבניית מותג

ליווי המותג – הבטחת ההצלחה

לאחר ההשקה, אנו מסייעים לללוות ולשמר את המותג, כדי שתוכל לקצור את התועלות הניתנות למדידה במהלך כל מחזור החיים של המותג.

תהליך העיצוב שלנו – פיתוח שפת המותג

לעולם איננו מתחילים לעצב לפני שכל אנשי הצוות שלנו מבינים את האסטרטגיה שלך, ומתוך נקודת המבט הייחודית שלהם. אין כאן שום פשרות.
תהליך העיצוב מושתת על ניתוח המצב הקיים ולמידת האסטרטגיה המיתוגית שנקבעה.

בשלב זה אנו מתרגמים את האסטרטגיה שפותחה כדי להשיג "מראה ותחושה" (Look & Feel) נכונים למותג, מגדירים את הנקודות בהן יש להתמקד בנוגע לחוויה הרצויה עבור הלקוח ומכינים את כל כלי המיתוג.

לעיצוב גראפי אפקטיבי יש יחסי גומלין פוריים ואינטראקטיביים עם קהל היעד של המותג: הוא מושך את תשומת הלב, מעביר מידע ומחנך.
לכל עיצוב יש מטרה, בין אם מדובר בתמרור דרך או בעיתון יומי, משום כך, חובה על העיצוב להיות פונקציונאלי.

אתיקת העיצוב שלנו ב- Mesh Branding מתמקדת בגיבוש פתרונות יצירתיים המותאמים לשוק ומשיגים תוצאות הנראות לעין עבור לקוחותינו.

להלן שלבי העבודה בתהליך העיצוב

יישום

הפקה

הצגה

עיצוב

התאמה לאסטרטגיה המיתוגית החדשה שנקבעה

ניתוח שפת המותג

מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק הוא פילוסופיה עסקית. כזאת שקובעת כיצד אנחנו גורמים לעובדים שלנו להרגיש.

התהליך מתחיל בגיבוש צוות עבודה אסטרטגי פנים ארגוני.

הצוות יכלול את אנשי השיווק ואנשי משאבי האנוש בארגון תוך שהם רותמים את ההנהלה ואת העובדים לנושא.

פירמות היום בוחרות לעשות טוב לסביבה, בוחרות להשפיע על המקום בו אנו חיים. בוחרות לבלוט בין אחרים בתחומים נוספים לתחומי הליבה.

אתם מוסד כספי – אולי תפתחו חלק מהאולמות לפעילות קהילתית שלא בזמן העבודה.

אתם יצרני רהיטים – אולי תתחילו לייצר קו רהיטים הבנויים מחלקי רהיטים ישנים.

תראו שהסביבה חשובה לכם ובתגובה, העובדים שלכם יחשבו עליכם טובות.

תחשבו היטב על סביבת העובדים.

כאשר הפניקס רצת להפיח חיים בסביבת העבודה של העובדים, בנינו להם פינות קפה והעסקנו מאייר שצייר בהומור את כל עובדי הקומה.

מהאיורים הכנו טפטים לקירות, פלייסמטים לאוכל וכוסות קפה. זה יצר מקור לחיוך להרבה מאוד זמן.

תיבנו תרבות ארגונית שאינה נוקשה, כזאת שאינה מכבידה על העובד.

לאחרונה, הצעתי למנכ"ל חברה גדולה להתלוות אלי ולהפוך לעובד ליום אחד. החל מירידתו מההסעה ועד הגעתו לעמדת העבודה.

אני חייב לומר כי שונו הרבה דברים לטובת העובד אחרי היום הזה.

תהליך המיתוג בדיגיטל

הערכת מותג

קר שוק מותאם הכולל סדרה של תרגילים וראיונות המגדירים את המיצוב האינטרנטי הנוכחי של המותג, מהות המותג האינטרנטי, היתרונות שלו עבורך וההבטחה העיקרית הטמונה בו.

תהליך המיתוג בדיגיטל

ניתוח מותג

סקירה של היעדים האסטרטגיים וקהלי היעד העיקריים של המותג והאופן בו הם פועלים ברשת, אל מול מוכנותם לאינטרקציה ורכישה דרך האינטרנט.

תהליך המיתוג בדיגיטל

השראות המותג

זיהוי היחס בין המותג לכל אחד מקהלי היעד וניסוח "מטריצת חוויה" הבוחנת את משמעויות המותג בכל היבטי האינטרנט (ארכיטקטורה, תוכן, פונקציונאליות, "מראה ותחושה" וכו').

תהליך המיתוג בדיגיטל

הפעלת מותג אינטרנטי

תהליך דיווח הבוחן את האחידות והרציפות בין ההתנסות במותג במסגרת האינטרנט ומחוצה לו.

תהליך המיתוג בדיגיטל

תחזוקה לאחר ההשקה

ניהול סקירות אשר מטרתן לוודא כי האתר והנוכחות ברשתות החברתיות אכן עונים על היעדים שנקבעו בשלבים המוקדמים.

 

צרו קשר

רוצים לשמוע עוד על תהליכי המיתוג, הדיגיטל או העיצוב והגרפיקה שלנו?
השאירו פרטים, התקשרו או שלחו מייל ונחזור אליכם בהקדם.