מהי אסטרטגיה מותגית?

אסטרטגיה מותגית מתחילה במחקר -> עוברת להסקת מסקנות -> בדרך עוברת בידול עם הבטחה ברורה וממשית, דרך זהות תאגידית ועד -> לחיוך שלך כל הדרך אל הבנק.

אסטרטגיה מותגית, הינה הדרך, היא המסע שעוברת הפירמה כדי למכור את מרכולתה ולהציג את הבידול האמיתי שלה בפני צרכניה.

אסטרטגיה מותגית צריכה קודם לכל לענות על השאלה היכן ימוקמו המאמצים השיווקיים שלך? ואנחנו ב Mesh Branding בודקים וחוקרים את הסוגייה כדי שלא תבזבז את הזמן במקומות הלא נכונים.

לאחר תהליך המחקר יתבהרו השמיים ויהיה ברור לאן לכוון את עיקר הכוחות השיווקיים של המוצר שלך.

אחרי השאלה מי הם הצרכנים הפוטנציאליים, יש לשאול – מה אתה יכול להציע לאותה אוכלוסיה שלא הוצע לה עד עכשיו?

החברה חייבת להציע הצעה שתהייה חדשה יותר ועדיפה על ההצעה הקיימת בידיהם היום.

זוהי ההבטחה שלך ללקוחותיך, זוהי ההצעה שהמבדיל בינה לבין האחרות, היא התועלת המושגת בעיני הצרכנים, תועלת הקיימת במוצר שלך ושל החברה שלך בלבד.

במידה ואפיינת את הצרכנים שלך ובמידה ויצרת לכבודם תועלת ממשית הרי שהדרך ברורה לך ויש בידך תחילתה של אסטרטגיה מותגית – כזאת, שתשמש אותך כמפת הדרכים של החברה שממנה לא פונים ימינה או שמאלה.

יצרן ממתקי שוקולד, אחד מבין לקוחותינו, החליט, לאחר שקיבל והסכים לאסטרטגיה המותגית שהמלצנו לו, כי נפלה לידיו הזדמנות עסקית מצוינת להביא משקה מתוק חדש לארצנו, כשהיה לו ברור כי המוצר צריך להישען על פלטפורמת המותג שלו ולשווק אותו בכפיפה אחת עם מוצרי השוקולד.

לכאורה, זהו ניצול מצוין של משאבים וחסכון כספי של החברה אך בטווח הרחוק הצעד הזה יכול היה לגרום נזק למותג, אם בגלל ויתכן והיה נכשל או אם בגלל שהיה מצליח אבל תחת הבטחה שונה מהבטחת המותג אותה כללנו באסטרטגיה שבנינו.

לכן, המלצנו לו לפתוח חברה – בת שתשווק את המשקה ללא קשר לאסטרטגיית מכירת השוקולד.

אסטרטגיה, היא לא קונסנסוס לאומי של כוכב נולד. היא לא חייבת להיות כל מה שאנשים מצפים ממך, רוצה לאמור – אינך ליכול להעביר שאלון בין הלקוחות הפוטנציאליים במטרה להבין מה הם היו מצפים מחברה כמו שלך ואז לבצע זאת. עליך ליצור הצעה שיווקית שהם לא ציפו לה (יתרה מכך, רוב המותגים המצליחים בעולם הינם משהו שצרכנים לא ביקשו או ציפו לו). המטרה היא לגרום לבאז תקשורתי חזק אצל קבוצה קטנה של צרכנים ואלה מן הסתם יעשו את העבודה. הם יהיו הסיבה להצלחה ואותם יחקו כולם.

בכדי ליצור אסטרטגיה שלמה של מיתוג יש לפעול מהעומד בראש הארגון מכיוון שזהו תהליך בעל מרכיבים רבים.

לכל המותגים המצליחים ישנו דבר אחד במשותף – יש להם הבטחה מאוד ברורה והיא לאו דווקא לספק רק מוצר או שירות מכיוון שאם זאת הייתה הסיבה היחידה ניתן היה לקנות מוצר או שירות כזה דומה רק בגלל שמחירו נמוך יותר. במקרים רבים למחיר אין כל משמעות, אנשים יחצו הרים וגבעות כדי לרכוש את המותג אליו הם כמהים והכול בגלל שהחלטתם אינה פרגמאטית אלא רגשית גרידא.

כשאתה מצליח לייצר יחס רגשי למותג, אתה מצליח לחבר אליו את הצרכן בקשר חזק שקשה להתיר, אך חשוב גם לשמר.