מהו מותג?

מותג = מוצר עם תג.
מותג הינו הבטחה. המותג הינו "הרעיון הגדול", הכוח המניע, האסטרטגיה והציפייה הכובשת לה מקום של קבע במוחו של הצרכן בדבר מוצר, שירות או פירמה אשר אותם הוא אוהב, ולדעתו התועלת שבהם הינה – "בלתי ניתנת להשגה אצל מותגים אחרים".

לקוחות מתאהבים במותגים, בוטחים בהם ולעיתים מפתחים להם נאמנות ארוכת שנים. הלקוחות משקיעים בהם את מיטב כספם ומשוכנעים בעליונות המותג שרכשו.

מותג הוא הדרך הייחודית שלך – היצרן לספק תועלת לצרכנים שלך, תועלת ייחודית ואם אפשר כזאת שאף אחד אחר לא מצליח לספק.

מותג הינו הציפייה של הצרכן לקבל מהפירמה תועלת ייחודית מלווה בחוויה מוגדרת.

לדוגמה – הציפייה מסרט "ג'יימס בונד" שתמיד יהיה בו – מעט ארוטיקה, נשים יפות, גיבור מכניע כל, וגאדג'טים מיוחדים הכול על נופו של אזור גיאוגרפי מדהים.

נסה לשנות את הנוסחה ותקבל צופים ממורמרים אשר יצאו לא מסופקים.

כך גם הציפייה מהמותג "איקאה" – אתה מצפה מהחנות למכור עיצוב מערבי במחיר שווה לכל נפש במידה והעיצוב לא יהיה כזה או המחיר יהיה גבוה מאוד הרי שאכזבת את צרכני המותג.