התהליך שלנו לבניית מותג

התהליך שלנו לבניית מותג מורכב מחמישה שלבים:

  1. הגדרת הבעיה
  2. הגדרת הפתרון – פיתוח אסטרטגיית המותג
  3. פיתוח שפת המותג
  4. יישום – פיתרון הבעיה
  5. תמיכת מותג – הבטחת ההצלחה

הגדרת הבעיה:

בשלב זה אנו לומדים להכיר את המותג, מקלפים בתשומת לב את השכבות החיצוניות, עד שאנו חושפים את העיקר ומגיעים היישר אל מהות הזהות שלו.  בדרך, אנו בוחנים את מכלול הקשרים שלו עם הלקוחות, לומדים את הציפיות שלהם ואוספים נתונים אודות המתחרים, תנאי השוק ופרופיל המותג באמצעות מחקרים מסוגים שונים.

הגדרת הפתרון – פיתוח אסטרטגיית המותג:

אחרי שאנו לומדים להכיר את החברה/המותג מכל הכיוונים, "עד היסוד", זהו השלב בו אנו בונים את זהות המותג מתוך לב ליבה של מהות הארגון שלך, יוצרים ומנסחים את שפת המותג, ומגדירים את התוכניות האסטרטגיות והטקטיות הנדרשות.  בשלב זה אנו מגדירים את ההבטחה המרכזית שלך ללקוח ואת התועלת הנתפסת ממנה. ההבטחה שלך צריכה לענות על שלוש דרישות:

1.  זו צריכה להיות תועלת שהלקוח מאוד רוצה

2.  הוא צריך להאמין שאתה מסוגל לספק את התועלת הזו

3.  התועלת צריכה להיות בלעדית לך

כדי ליצור לך בידול אמיתי ונכסף אנחנו מנסים למצוא תועלת אשר אינה בתחום הליבה של החברה או המותג, תועלת שקשה לחקות, תועלת שתייצר לך בידול אמיתי.

פיתוח שפת המותג – התאמת הפתרון לאתגר:

בשלב זה אנו מתרגמים את האסטרטגיה שפותחה כדי להשיג "מראה ותחושה" (Look & Feel) נכונים למותג.  בשלב זה אנחנו מגדירים את הנקודות בהן יש להתמקד בנוגע לחוויה הרצויה עבור הלקוח ומכינים את כל כלי המיתוג.

מותג הינו הציפייה של הצרכן לתועלת או לחוויה ייחודית והוא הופך לכזה רק כאשר קיימת הציפייה הזו. במידה והציפייה הזו יחודית לך הרי שהמותג הינו מותג חזק אשר סוחף אחריו נאמנים.

פיתוח השפה המותגית חייב להיות מותאם לעולם "השיווקי" החדש בו אנחנו חיים- שינויים יומיומיים ברצונות הצרכנים כאשר כל "יתרון" שפיתחנו מועמד "להחלפה" ליתרון טוב יותר בטווח קצר ומיידי.

יישום – פיתרון האתגר:

זהו השלב בו אנו מיישמים את האסטרטגיה ומשיקים את המותג על פי לוח הזמנים שנקבע.

ליווי המותג – הבטחת ההצלחה:

לאחר ההשקה, אנו מסייעים לללוות ולשמר את המותג, כדי שתוכל לקצור את התועלות הניתנות למדידה במהלך כל מחזור החיים של המותג.

עוד על תהליך העיצוב שלנו