איך נמנעים מטעויות?

אל תסכימו לועדת קישוט.
בניית מותג אינה רק עיצוב. המילה מיתוג אינה רק משהו חיצוני שעיקרו הוא בנראות של אריזות או לוגו מעוצב מחדש. אלה משהו עמוק ואמיתי שפעלת הרבה להשיגו.

עיתוני הכלכלה מלאים בהודעות לעיתונות של חברות כאלו ואחרות המתפארות שעברו תהליך מיתוג, ובעצם מתכוונים שעיצבו לוגו חדש, כרטיסי ביקור חדשים, אריזות חדשות או אתר חדש.

זה בלבד אינו תהליך מיתוג!  במקרה הטוב אפשר להגדיר תהליך כזה כבניית זהות תאגידית חדשה או רענון זהות תאגידית קיימת אך תהליך מיתוג אמיתי אינו יכול להתבסס על עיניו הקריאייטיביות ככל שיהיו של המעצב הגרפי שלך, תהליך מיתוג אמיתי חייב להתבסס על מחקר ואסטרטגיה אמיתיים.

אל תסכימו גם להדבקת – "ערכי מותג".
"הדבקה" של ערכים שמביא משרד הפרסום למותג שלך כאילו באמת תמיד היו שם הינה במקרה הטוב בדיחה ובמקרה הגרוע נזק בלתי הפיך לחשבון הבנק שלך.